Az Alapítvány Szervezeti és Működési Szabályzata

 

Bevezetés:

 

Jelen Szervezeti és Működési Szabályzat (továbbiakban: SZMSZ) Figyelembe veszi a számviteli törvény rendelkezéseit, valamint a munkajoggal kapcsolatos törvényi rendelkezéseket. A szervezeti és működési szabályzat az Alapítvány munkaszervezete szervezeti és működési viszonyainak szabályozásával foglalkozik, így tartalmazza az Alapítvány , működésére jellemző, nagyrészt hosszabb időre érvényes adatokat, alapvető elveket és előírásokat, a tevékenységi körét; az Alapítvány irányítási rendszerét, szervezeti felépítését, általános működési rendelkezéseit, belső szabályozásait; az Alapítvány vezető és ellenőrző szerveit, azok feladatait és jogkörét, az alkalmazottak jogait és kötelezettségeit. Az SZMSZ betartása (betartatása) az Alapítvány tagjainak, vezetőinek és alkalmazottainak elsőrendű kötelessége.

 

 

 

Az Alapítvány alapadatai:

 

            Informatika a Nemzeti Közszolgálatban és Könyvtárakban Alapítvány (INKA)

 

e-mail:                                                                     Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Nyilvántartásba vétel ideje:                                    2011. december. 16

 

Fővárosi bíróság nyilvántartási száma:                  11509

 

Nyilvántartási szám (NAV):                                  0 1 0 1 0 0 1 1 5 0 9

 

Bírósági határozat száma:                                       14. Pk. 60.839/2011/3

 

Jogerőre emelkedés időpontja:                               2012. 01.10.

 

Székhelyének címe:                                                                   1195 Budapest, Batthyány u. 12. 9. e. 28.

 

Levelezési címe:                                                                         1581 Budapest. Pf. 15.

 

Telephelyének címe:                                                                1101 Budapest Hungária krt. 9-11.

 

Telephely telefonszáma:                                                        1 432-9130

 

Székhelyének címe:                                               1195 Budapest, Batthyány u. 12. 9. e. 28.

 

Levelezési címe:                                                     1581 Budapest. Pf. 15.

 

Telephelyének címe:                                               1101 Budapest Hungária krt. 9-11.

 

Telephely telefonszáma:                                         1 432-9130

 

Fax:                                                                         1 432-9235

 

E-mail címe:                                                           Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Kuratórium elnöke:                                                Bakos Klára

 

Címe:                                                                      1195 Budapest, Batthyány u. 12. 9. e. 28

 

Elnök telefonszáma:                                               06 30 989-3270

 

Email címe:                                                             Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Könyvelő:                                                               Könyvelés és Pályázatírás a Nonprofit zervezetekért Közhasznú Alapítvány

 

Személy neve:                                                        Szombathy Márta

 

TEÁOR’08 szerinti statisztikai főtevékenysége:     8559

 

 

 

Az alapítvány képviselete:

 

            Az alapítvány képviselője a kuratórium elnöke

 

Képviselő:      Neve: Bakos Klára

 

                        Anyja neve: Major Márta

 

                        Lakáscím: 1195 Budapest, Batthyány u. 12. 9. e. 28.

 

                        Képviselet módja: önálló

 

                        Terjedelme: általános

 

A kuratórium tagjai:

 

            Elnök: Bakos Klára

 

            Lánykori név: Bakos Klára

 

            Anyja neve: Major Márta

 

            Lakáscím: 1195 Budapest, Batthyány u. 12. 9. e. 28

 

            Titkár: Molnár Jánosné

 

            Lánykori név: Sándor Ilona

 

            Anyja neve: Gelsi Ilona

 

            Lakáscím: 2112 Veresegyház, Rét u. 22.

 

Tagok: Nagy Gábor

 

            Anyja neve: Kovács Ilona Erzsébet

 

            Lakáscím: 1074 Budapest, Alsó erdősor u. 1/b

 

.Tagok: Dr. Németh András

 

            Anyja neve: Takács Ildikó Ilona

 

            Lakáscím: 1237 Budapest, Szent László utca 163. 4/10.

 

            Tagok: Horváth Tamás

 

            Anyja neve: Marsi Aranka

 

            Lakáscím: 1203 Budapest, Bíró Mihály u. 8 4/17

 

 

 

Az alapítvány tevékenységi köre:

 

1.A hazai és a nemzetközi információs rendszerekhez csatlakozást biztosító projekteket támogat és szervez.

 

A tudományos tevékenység, kutatás keretében a különösen a Nemzeti Közszolgálati Egyetem, valamint a könyvtárak vonatkozásában a 1994. évi XL. törvény 3. § (1) bekezdés

 

  1. támogatja a tudományok művelését és a tudományos kutatások végzését

    j)   tudományos programok és konferenciák szervezését támogatja

    l) felsőoktatási intézményekkel és közgyűjteményekkel kötött megállapodás alapján közreműködhet az oktatásban.

    Könyvtárak vonatkozásában az 1997. évi CXL. törvény 60 § (3) bekezdés

    a) könyvtári szakemberek továbbképzése és iskolarendszeren kívüli képzése.

    1.1. Információs rendszerek fejlesztési, új rendszerek tervezési, szervezési, kivitelezési, bevezetési projektjeit támogatja.

 

1.2. A nevelés és oktatás, képességfejlesztés, ismeretterjesztés keretében az alapítvány vállalja a 1997. évi CXL. tv. módosításáról szóló 2011. évi CLXVI. tv. 50 § (1) : a könyvtárakban foglalkoztatott szakemberek szakmai tudásuk megújítása érdekében továbbképzések szervezését.

 

2. Az oktatás és képzés különböző formáinak szervezésével illetve támogatásával elősegíti a számítógépes hálózatok kezelésének és felhasználásának elterjesztését.

 

            2.1. Felnőttképzés- és egyéb oktatás keretében kiemelten foglalkozik a 2011. évi CCIV. törvény 2. § (3) bekezdés alapján a felsőoktatásban dolgozók szakirányú továbbképzésével. az 1997. évi CXL. törvény 55. § (1) bekezdés alapján, közgyűjteményekben dolgozókat

 

g) segíti a digitális írástudás, az információs műveltség elsajátításában, az egész életen át tartó tanulás folyamatában,

 

h) segíti az oktatásban, képzésben részt vevők információellátását, a tudományos kutatás és az adatbázisokból történő információkérés lehetőségét,

 

i) kulturális, közösségi, közművelődési rendezvényeket és egyéb programokat szervezését támogatja, az 1997. évi CXL. törvény 60. § (1) bekezdés alapján

 

d) a határon túli magyar könyvtárosok továbbképzésével, a

 

60. § (3) bekezdés alapján

 

a) könyvtári szakemberek továbbképzésével és iskolarendszeren kívüli képzésével,

 

            3. Szervezi az oktatás és informatika eredményeit bemutató konferenciákat és támogatja, e témájú konferenciákon az oktatók, kutatók és hallgatók részvételét

 

4. Hozzájárul a támogatottak, oktatók-kutatók és hallgatók az informatika területén elért kiváló teljesítményének elismeréséhez

 

            5. Az oktatás és kutatás eredményeit bemutató konferenciák kiadványait finanszírozza, illetve biztosítja a konferenciák szükséges írott és elektronikus kiadványait és biztosítja a nyilvánosságot.

 

6. A sport társadalmilag hasznos céljainak a támogatottak társadalmi nyilvánossága támogatásának érdekében a 2004. évi I. tv. a sportról 49. § c)- tömegsportot, valamint tömegsport versenyeket szervez és támogat, elősegíti az egészséges életmód és a szabadidősport gyakorlása feltételeinek megteremtését.

 

  1. Az alapítvány közhasznú céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve vállalkozási tevékenységeket is folytat.

 

8. Vállalkozásként, egyéb gazdasági tevékenységet segítő szolgáltatást végez.

 

            Az alapítvány nyitott, ahhoz magyar és külföldi természetes személy, jogi személy és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet csatlakozhat. A csatlakozó magánszemélyek pénzbeli, más csatlakozók pénzbeli és természetbeni adományokkal valamint vagyonrendeléssel élhetnek. A csatlakozók a csatlakozással nem válnak alapítókká.

 

Az Alapítvány működése:

 

Az alapítványi vagyon kezelője és legfőbb döntést hozó szerve a kuratórium.                   A kuratórium 5 tagból áll.

 

            A kuratórium kizárólagos hatáskörébe tartozik:

 

  1. Az alapítvány szervezeti és működési rendjének megállapítása.

  2. A kuratórium ügyrendjének megállapítása.

  3. Döntés minden olyan ügyletről, amelynek értéke meghaladja az 1,- mFt-ot, azaz egymillió forintot.

  4. Mindaz, amit az alapító okirat, vagy a szervezeti és működési szabályzat a kuratórium kizárólagos hatáskörébe utal.

    A kuratórium működése:

     A kuratórium üléseit szükség szerint, évente egyszer tartja az ülések összehívásáról a titkár, levezetéséről az elnök gondoskodik.

  5. A kuratórium üléseinek összehívását az elnök, vagy bármely két kuratóriumi tag kezdeményezheti.

  6. A kuratórium üléseinek összehívása írásban történik, amelyen a tervezett napirendek is szerepelnek. A meghívókat az érintetteknek legkésőbb az ülés megkezdése előtt 8 nappal kell megküldeni. Az ülések nyilvánosak azon bárki, külső érdeklődő részt vehet. A nyilvánosságot az érintett napirendi pont vonatkozásában lehet kizárni és az ott hozott döntést is nyilvánosságra kell hozni. A meghívó egy példánya az alapítvány hirdetőtábláján kifüggesztésre kerül, valamint az alapítvány portálján – az alapítvány hírei – menü alatt, is meg kell jeleníteni.

  7. A kuratórium ülése akkor határozatképes, ha azon tagjainak több mint fele jelen van. Határozatképtelenség esetén a kuratórium ülését 30 napon belül ismét össze kell hívni.

  8. A kuratórium határozatait nyílt szavazással általában szótöbbséggel hozza. A jelenlévők 2/3-ának szavazata szükséges az alapítvány szervezeti és működési szabályzatának és a kuratórium ügyrendjének elfogadásához. Az 1,-mFt (bruttó) értek alatti ügyekről az elnök dönt és következő ülésén tájékoztatja a kuratóriumot.

  9. A kuratórium elnök önálló hatáskörében meghozott döntéseket is a Határozatok tárába be kell vezetni, az Alapítvány portálján meg kel jeleníteni és az érintetteket 15 napon belül igazolhatóan tájékoztatni kell.

  10. Ha az alapítvány munkáltatóként is funkcionál, a munkáltatói jogokat az alapítvány alkalmazottjaival szemben a kuratórium elnöke gyakorolja.

    Az éves beszámolót a kuratórium, nyílt szavazással, szótöbbséggel hagyja jóvá.

    A beszámolója tartalmazza: a szöveges beszámoló mellett

 

  1. a mérleget (egyszerűsített mérleget)

  2. az eredménykimutatást (eredménylevezetést),

  3. a kiegészítő mellékletet.

    A kuratórium pénzügyi feladatai:

 

· - Az alapítvány működése pénzügyi-gazdasági feltételeinek megteremtése.

 

· - Az alapítvány vagyonának megőrzésére, növelésére vonatkozó intézkedések kidolgozása, a végrehajtás ellenőrzése

 

· - Az alapítvány képviseletében pénzügyi kötelezettségek vállalása, jogok érvényesítése.

 

· - A kuratórium pénzügyi tárgyú határozatainak végrehajtása. Fenti feladatok szakszerű és a jogszabályoknak megfelelő ellátása érdekében az elnök vagy a képviselő a kuratórium által jóváhagyott feltételekkel megbízási szerződést köthet egyes részfeladatokra (könyvelés, beszámoló készítés, stb.

 

 

 

Alapítvány vezető szerveinek feladatai:

 

 

 

A kuratórium elnökének feladatai, hatásköre:

 

Dönt a kuratóriumi ülések között minden olyan kérdésben, ami nincs a kuratórium hatáskörébe utalva;

 

Kapcsolatot tart más szervezetekkel;

 

· - ellátja azokat a konkrét feladatokat, amelyekkel a Kuratórium megbízza;

 

· - az alapítvány működésének irányítása a kuratóriumi ülések közti időszakokban, a kuratórium döntéseinek megfelelően,

 

· - a kuratóriumi ülések előkészítése, vezetése,

 

· - az alapítvány éves beszámolójának és közhasznúsági jelentésének előkészítése, az ezekre vonatkozó javaslatoknak a kuratórium elé terjesztése,

 

· - az alapító okirat, a jelen szervezeti és működési szabályzat, illetve a kuratórium döntései által meghatározott egyéb feladatok ellátása.

 

Amennyiben a kuratórium elnöke feladatainak ellátásában akadályoztatva van, akkor a kuratórium által megbízott kuratóriumi tag gondoskodik a feladatok ellátásáról. A helyettesítésre vonatkozó feladatokat, hatás-kört és felelősséget a megbízásnak tartalmaznia kell.

 

A bankszámla feletti rendelkezési jogot az alapítvány bírósági bejegyzése után az Alapítvány képviselője Bakos Klára (1195 Budapest, Batthyány u. 12. 9. e. 28.) a Kuratórium elnöke önállóan gyakorolja, akinek egyúttal önálló utalványozási joga is van. Akadályoztatása esetén - helyettesítési jogkörben ellátva - a bankszámla feletti rendelkezési jogot Molnár Jánosné (2112 Veresegyház, Rét u. 22.) és Horváth Tamás (1203 Budapest, Bíró Mihály u. 8 4/17) együttesen gyakorolja, akiknek egyúttal együttes utalványozási joguk is van.

 

Kuratóriumi Titkár feladata:

 

            Amennyiben a kuratórium elnöke feladatainak ellátásában akadályoztatva van, akkor a kuratórium által megbízott kuratóriumi tag gondoskodik a feladatok ellátásáról.

 

            A pénzügyi feladatok irányítása.

 

            Iratkezelés, bizonylatok kezelése

 

            Cél szerinti feladatok figyelemmel kisérése,

 

            Gazdasági feladatok figyelemmel kisérése,

 

Előkészíti és összehívja a kuratóriumi üléseket

 

 

 

Tagok feladatai

 

Feladatuk az alapítvány harmadik személyek felé történő képviselete. Ezen kívül ellátják mindazokat a feladatokat, amelyekkel a Kuratórium megbízza.

 

 

 

Iratkezelés:

 

Az alapítvány iratkezelése, az iratok tárolása az alapítvány telephelyén történik. A központi iratkezeléssel járó feladatokért az elnök és a titkár együttesen felelős. Az alapítvány iratkezelésének irányításáért és ellenőrzéséért az elnök a felelős. Bizonylatnak minősül minden olyan okmány, amelyet valamely gazdasági esemény számviteli nyilvántartása céljából készítenek. Az alapítvány által kiállított bizonylatot a gazdasági művelet, esemény megtörténtének időpontjában kell kiállítani. A bizonylat adatainak alakulat és tartalmilag hitelesnek, megbízhatónak és helytállónak kell lennie, a bizonylat szerkesztésekor a világosság elvét szem előtt kell tartani. A számviteli nyilvántartásokba csak szabály-szerűen kiállított bizonylat alapján szabad adatokat bejegyezni. Az alapítvány iratait és bizonylatait legalább 5 évig köteles az alapítvány megőrizni.

 

Fenti feladatok szakszerű és a jogszabályoknak megfelelő ellátása érdekében az elnök a kuratórium által jóváhagyott feltételekkel megbízási szerződést köthet

 

 

 

Az alapítvány gazdálkodása

 

 Az alapítvány gazdálkodása a mindenkor irányadó jogszabályok szerint, az alapító okiratban foglaltaknak megfelelően történik. Az alapítvány vagyonával való gazdálkodás során a kuratórium a jó gazda gondosságával köteles eljárni. Az alapítvány céljaira rendelt induló vagyon, annak hozadéka, valamint az alapítvány működése során utóbb keletkezett vagyon teljes egészében felhasználható az alapítvány működése során az alapítvány céljai elérése érdekében.

 

A gazdálkodás nyilvántartása, szakszerű és a jogszabályoknak megfelelő ellátása érdekében az elnök a kuratórium által jóváhagyott feltételekkel megbízási szerződést köthet.

 

A Könyvvezető elkészíti a társaság mérlegét és a vagyonkimutatást, és ezeket a taggyűlés elé terjeszti.

 

 

 

Egyebek:

 

A fenti rendelkezéseket az irányadó jogszabályokkal és az alapító okirattal összhangban kell értelmezni.

 

 

 

Budapest: 2012. 05.10.

 

 

1. Közhasznú szervezet azonosító adatai

név:

Informatika a Nemzeti Közszolgálatban és Könyvtárakban Alapítvány

székhely:

1195 Budapest, Batthyány u. 12. 9/28.

bejegyző határozat száma:

60839/2011.3

nyilvántartási szám:

240/2012

képviselő neve:

Bakos Klára

2. Tárgyévben végzett alapcél szerinti és közhasznú tevékenységek bemutatása

 

A nevelés és oktatás, képességfejlesztés, ismeretterjesztés keretében az alapítvány vállalja a 2011. évi. CXC. tv. valamint a 1997. évi CXL. tv. módosításáról szóló 2011. évi CLXVI. tv. 50 § (1) : 

Az oktatás és képzés különböző formáinak szervezésével illetve támogatásával elősegíti a számítógépes hálózatok kezelésének és felhasználásának elterjesztését.

Felnőttképzés- és egyéb oktatás keretében kiemelten foglalkozik a felsőoktatás, tudományos- kutatás, közgyűjteményekben dolgozók informatikai képzésével, továbbképzésével.  

 Minőségbiztosítási rendszer üzemeltetése

 

3. Közhasznú tevékenységek bemutatása (tevékenységenként) közhasznú tevékenység megnevezése:

 

A közhasznú tevékenység oktatás keretében valósult meg. Alapítvány 2021 évben 5 tanfolyamot indított. Digitális környezetünk kezelése a weben, a Windowsban és a Mobil eszközökön, című tanfolyamot három alkalommal on-line formában indított, összesen 36 fő részvételével. Könyvtárak a felhőn című on-line tanfolyamon 5 fő vett részt. Alapítvány a négy tanfolyamon résztvevő könyvtáraknak – az ingyenesség kapcsán - összesen 2.750,-eFt támogatást nyújtott.

 

közhasznú tevékenységhez kapcsolódó közfeladat, jogszabályhely:

 

2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről 4.§ (1) a) u)

2011. évi CLXXXIX. tv. Magyarország helyi önkormányzatairól 13. § (1) 7.

 

a közhasznú tevékenység célcsoportja:

 

Felsőoktatás, közgyűjteményekben dolgozók.

 

a közhasznú tevékenységből részesülők létszáma:

 

41 fő

 

a közhasznú tevékenység főbb eredményei:

 

Közgyűjteményekben dolgozók vezetők vezetői készségének eredményessége, a dolgozók munkakörük ellátása minőségének javulása.

 

 

 

 

  1. Költségvetési támogatás felhasználás

    Az alapítvány a költségvetésből támogatást nem kapott

  2. Cél szerinti juttatások

                A korábbi évek folyamán az Alapítvány a nyereségéből a HUNGARNET támogatásokon felül, milliós nagyságrendre rugó, támogatást nyújtott a könyvtáraknak. 2021-ben ezt megsokszorozta, oktatás címén összesen 2.750,-eFt szolgáltatástámogatást nyújtott.

                Az Alapítvány stratégiai célkitűzéseit az évek folyamán arányosan teljesíti és értékeli.

     Központi költségvetési szervtől, elkülönített állami pénzalaptól, helyi önkormányzattól, települési önkormányzatok társulásától és mindezek szerveitől kapott támogatás mértéke Támogatást nem kapott az Alapítvány

  3. A közhasznú szervezetvezető tisztségviselőinek nyújtott juttatások értéke, illetve összege

    A vezető tisztségviselők juttatásban nem részesültek

  4. A közhasznú tevékenységről szóló rövid tartalmi beszámoló

    Az Alapítvány támogatta a tudományos programok és konferenciák szervezését, konferenciákon való részvételt. A NETWORKSHOP konferenciára kettő fő on-line részvételét támogatunk..

    Nevelés és oktatás, képességfejlesztés, ismeretterjesztés keretében 2021 évben az Alapítvány 2 db. a Könyvtári Akkreditációs Szakbizottság által akkreditált programmal rendelkezett, valamint 4 db ECDL Advanced tanfolyam tartására is kész. 3 db. tanfolyamunk akkreditációja 2020 -ben lejárt, ezeknek a tanfolyamoknak a tananyagait felülvizsgáltuk és úgy értékeltük, hogy aktualizálást követően ismét akkreditáltatjuk, ha ezekre megfelelő anyagi eszközökkel rendelkezünk. Az Alapítvány 2021 évi bevételei nem fedezték a  programok aktualizálását és akkreditációs díjak kifizetését, így ez a feladat nem valósult meg.

                            Óriási hátrányt jelentett, hogy az Emberi Erőforrás Minisztérium ismét 15,-mFt támogatást nyújtott a Könyvtár Intézetnek, aminek következtében az Intézet számtalan ingyenes tanfolyamot indított, így az Alapítványnak esélye sem volt, hogy a korábbi éveknek megfelelő létszámú tanfolyamokat tartson. A könyvtár informatika témájú képzések teljesen háttérbe szorultak az Intézet könyvtár szakmai ingyenes tanfolyamaival szemben.

                Az Alapítvány igyekezett alkalmazkodni a kialakult helyzethez és így marketing tevékenységét fokozta. Az év folyamán négy alkalommal kb. 600-800 könyvtárat szólított meg és hívta fel a figyelmet az induló tanfolyamokra..

                Erőfeszítéseink eredményeként 2021 évben az Alapítvány öt tanfolyamot indított, négyet ingyenesen, ezek lebonyolításához 2.750,-eFt támogatást nyújtott. Tanfolyamokiból  évi nyereség nem származott.

     

 

Download Free Designs http://bigtheme.net/ Free Websites Templates